سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاهش میل جنسی با قرص های هورمونی

بهترین قرص های هورمونی و میل جنسی

در مطالب پیشین سپیتاشاب با شیوه های مختلفی از راه های کنتزل بارداری آشنا شده اید و میدانید که استفاده از قرص های هورمونی برای جلوگیری از بارداری یکی از متداول ترین شیوه های کنترل بارداری است.اما این قرص ها نیز دارای فواید و مضرات بسیار زیادی هستند. مانند اکثر داروها ، مصرف قرص ضد بارداری نیز با عوارض جانبی همراه است. بسیاری از این عوارض خفیف و شبیه به علائم پیش از شروع دوره قاعدگی هستند ؛ مانند حالت تهوع ، نفخ ، حساسیت به لمس پستان و نوسانات خلقی. خوشبختانه ، این عوارض جانبی اغلب بعد از چند ماه از بین می روند.سوالی که بسیاری از بانوان دارند این است که آیا قرص های هورمونی و میل جنسی برهم تاثیر میگذارند؟ در ادامه این مطلب به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

آیا قرص های هورمونی بر رابطه ی جنسی اثر می گذارند؟

برخی از افراد بر این باوراند که مصرف این قرص سبب کاهش میل جنسی آنها می شود. این عقیده نه تنها صحت ندارد بلکه به گونه ای عکس آن تایید شده است ؛ استفاده ی طولانی مدت از این قرص ها می تواند باعث افزایش میل جنسی بانوان بشود.

هیچ یک از آزمایش های انجام شده بر زنان این عقیده را تایید نکرده است که قرص های هورمونی کاهش میل جنسی را همراه دارند.

مطالعات انجام شده بر روی هزاران زن نشان می دهد که اکثر افراد از مصرف این قرص ، کمبود میل جنسی احساس نمیکنند و آخرین تحقیقات نشان می دهد که مسائل و مشکلات مربوط به روابط ، ممکن است به لحاظ تمایلات روحی و جنسی ناشی ازمصرف قرص باشد. اما به طور کلی تاثیر آن بر اکثریت مبنی بر عدم کاهش دهندگی میل جنسی در افراد بوده است. پس قرص های هورمونی و میل جنسی بر هم تاثیر نمیگذارند.

با این وجود ، شما تنها فردی هستید که در بدن خود زندگی می کنید واحتمالا تنها کسی هستید که می توانید تشخیص دهید ،از زمان شروع استفاده از روش کنترل هورمونی ،احساس متفاوتی می کنید یا خیر. بنابراین همیشه به غرایض خود اعتماد کنید. اگر فکر می کنید روش کنترل بارداری شما می تواند بر بدن شما تأثیر بگذارد به موارد زیر دقت کنید.

اثر قرص کنترل بارداری بر افت میل جنسی

این ایده که قرص باعث افت میل جنسی می شود تقریباً تا زمانی که خود قرص وجود داشته باشد ، امکان پذیراست. هرچند بسیاری از افراد بر این باورند که قرص های ضد بارداری و هورمونی بر افزایش تستسرون بدن تاثیر میگذارند که این افزایش به خودی خود منجر به کاهش میل جنسی میشود.با این حال علاوه بر قرص های هورمونی از روش های دیگر مانند کاندوم ها استفاده کنید.

اگرچه به نظر می رسد این امر منطقی است اما تحقیقات این موضوع را ثابت نمیکند. با بررسی 36 مطالعه انجام شده در فاصله سالهای 1978 تا 2011 ، مشخص شد که تنها 15? از زنان وقتی قرص های خود را قطع میکنند احساس میل جنسی کمتری داشتند. 22? دیگر گفتند که آنها هیچ تغییری را احساس نمی کنند و 62? در واقع ادعا کردند که از زمانی که به سراغ قرص های هورمونی رفته اند با افزایش میل جنسی روبرو شدند.